Aseara, cand m-am intors din Drumul Taberei, am luat un taxi Cobalcescu. Indicativul nu l-am retinut, dar pe domnul Dumitrescu Cristian, dupa cum indica legitimatia atarnata de parbriz, nu am sa il uit curand.

Mi-a povestit care e treaba cu maimutele:

– Si sunt din taximetristi din astia cu maimute, de iti sufla clientul de sub nas, cum e…

– Ce inseamna „cu maimute”?

– E unu’ gras la Gara de Nord, ca mie imi era si frica sa ma bag in mafia aia de colcaie acolo, domnisoara.

– Da, da, dar cum e cu maimutele?, asta ma intereseaza.

– Ajung si acolo. E unu’ gras la gara, care sta in portbagaj.

– Aoleu, cum adica sta in portbagaj?

– Asa stau ei acolo, la gara.

– Asa, si?

– Si trag masinile, le aliniaza, iar ei stau in portbagaj si intreaba oamenii „taxi? taxi?”. Si lumea nu are de unde sa stie ca ei sunt mafioti. Ca la taraba, domnisoara. Pai, odata, asta gras de care spuneam eu, mi-a luat un client de sub nas. Eu nu fac smecherii. Cobalcescu e firma serioasa. Si eu sunt om serios… Cum sa faci din astea?

– Dar cum e cu maimutele? Inseamna cumva ca…

– Pai asa, cum spuneam, cum e asta gras de la gara, sunt multi care au o telecomanda mica, asa, si au niste fire pe aci, prin bord, si umbla la tarif. Ca odata, am dat eu peste unu’ care a mituit un politist. Avea o masina sumpa… Venea din… Cum ii zice la clubu’ ala? Fratelli, daca ati auzit de el. Asa, si asta avea o masina scumpa, bause si el 2 beri. Si a lasat spaga un milion. Dar el bause 2 beri, 3 pahare de sampanie si 2 whisky…

Si de aici nu mai pot reproduce pentru ca omul era simpatic, dar este cel mai prost povestitor pe care l-am intalnit in viata mea. Dar, sa nu uitam ca este serios, la fel ca si firma de taxiuri pentru care lucreaza.

Iar in Fere, m-a lasat in capatul strazii, pentru ca nu se putea intra pe strada pana la capat. Dupa decoruri parea ca se desfasoara o nunta acolo. Un lautar canta trist sub un cort, in fata unui microfon. Am trecut rusinata, cu capul in jos, iar cand ma intrebam cum as putea face o poza fara sa fiu vazuta, lautarul si-a terminat melodia si a spus „Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!”. Era o pomana.