Mi-am cumparat o carte- „Scurta istorie a tractoarelor in limba ucraineana”. In prefata scrie asa: „Scrisa cu verva si duiosie, ingenioasa si plina de umor, Scurta istorie a tractoarelor… este una dintre cartile pe care nu le poti lasa din mana pana la ultima pagina.” Poate datorita autosugestiei, poate pentru ca am baut o cafea pe seara, asa a fost, adica nu am lasat-o din mana pana pe la 4 dimineata, cand am ajuns la ultima pagina. Si, in final, ca orice om care a citit atat toata noaptea, pe la 04.00 m-am dus la baie, sa imi fac toaleta de noapte.

Pun mana pe clanta usii de la baie si aud ceva susoteli afara. Paranoica din fire, mi-am zis ca asta e momentul meu de glorie si ii prind pe hotii care mi-au furat bicicleta si blugii, iar acum s-au intors dupa niscai tenesi sau la ce-or mai fi poftit ei de la mine din curte.

M-am dus tiptil catre poarta, sa trag cu urechea:
„- De ce nu te intorci tu acasa? Nu ti-era bine? Mancare aveai, dormeai toata ziua… Ai plecat asa, si am ramas singur. Ce ma fac eu acum?, ca e pustie curtea fara tine. Cu cine mai schimb si eu o conversatie, ha? Mama ma-tii de putoare! Curva ce esti!”

Pfiu, am crezut ca ala e momentul in care are s-o paleasca, asa ca am ridicat usurel si fricos capu’ peste gard, ca tatele inocente, care nu au vazut si nu au barfit nimic serios in viata lor. Si tocmai cand doream sa privesc in fata cuplul cu probleme in casnicie, raman cu un zambet tamp pe fata.

Nu era nici un cuplu, ci un domn mort de beat, care statea pe bordura, sub bec, si mangaia linistit un caine maro, cu pete negre. Ma rog, sau era doar jegos. Langa el, trona semeata o sticla, dintr-acelea in care am vazut eu ca se cumpara alcool varsat.