Asta seara in 323.

Trei tipi la vreo 23-24 de ani inconjoara un batranel, in autobuz. Batranelul are fata rotunda si ochii mari, este proaspat ras, are o aluna pe obrazul stang si la gat are infasurat cu grija un fular cadrilat, gri.

Unul dintre cei trei baieti, cel care sta cu spatele catre mine, cu o gluga pe cap, intreaba:

-Tataie, cati ani ai mata?

– Pai tu cat crezi ca am?

Un alt baiat, brunet, grasut, spune zambind:

– Saisezici si patru.

Mosulica, zambind amar, ii raspunde:

-As mai vrea eu sa am atat. Mai pune.

Baiatul pluseaza:

– Da’ cat sa ai, bre? Saptezeci si patru?

– Saptezeci si opt ai, bre. Saptezeci si opt, saptezeci si noua, pe acolo

-Ehe, pai ia fa si tu socoteala, cat e din ’31 pana acum?, spune mosulica, fara sa ii dea atentie celui de-al doilea.

– Saptezeci si opt.

-Pai vezi?

– Te tii bine, tataie. Altii, la varsta lu’  mata,sunt morti deja.

Mosulica da din cap meditativ: Pai nu o sa murim toti? Ce, crezi ca tu o sa ajungi nemuritor?

Baiatul grasut adauga:

– O sa murim de foame.

Tipul cu gluga se arata interesat de viata mosului simpatic:
– Ai muncit, tataie? Ca pari ca ai fost inginer la viata lu’ mata…

Mosul zambeste si il lamureste:

-Eh, am fost inginer… Am fost de la ucenic pana la maistru. Toata viata am muncit.

-Pai, bre, ai fost tare, daca te-a facut maestru, spune baiatul grasut.

Cu o mana in buzunar, al carei cot imi intra mie in stomac, grasutul se misca de pe un picior pe altul si adauga:
– Si noi muncim, tataie. La vioara, la saxofon… Numai ca noi, la varsta lu’ mata nu o sa avem palmele batatorite, ci degetele.

Mosulica, zambeste intelegator si zice:

-Pai, lasati mai baieti, ce, asta nu e munca? Toti trebuie sa muncim cumva. Sa fiti sanatosi.

Urmeaza o discutie despre Ceausescu, Basescu si Vanghelie. Paradoxal, cel care afirma ca era mai bine pe vremea lu’ Ceausescu este baiatul cu gluga. Batranelul zambeste cand si cand si completeaza ce spun baietii. Intre statia de la Piata Progresu si cea de la Toporasi, baiatul cu gluga intreaba:

– Tataie, te superi ca glumim cu mata? Ca daca te superi, nu mai facem. Ca nu e frumos sa glumim cu oamenii batrani.

-Glumiti mai baieti, ca … De ce sa ma supar?

Grasutul rade deplasat, iar baiatul cu gluga continua interogatoriul:

-Bre, da’ cu femeile …?

-Hehe, la varsta mea cu femei? Ce intrebare e asta?

-Ai pus sculele in pod, bre?

– Pai?!

La  statia Toporasi, batranelul se da jos, iar cei trei baieti se aseaza pe scaune. Sunt seriosi, cumva pe ganduri. Din spatele autobuzului, o melodie arabeasca razbate ironic.