In urma cu doua seri am luat un taxi din Drumul Taberei. Intamplator, taximetristul parea distractiv. De la spate semana foarte bine cu vecinul meu, nea Costica. Tuns scurt, cu ceafa lata si ochelari de vedere. Vorbea mult si dadea vehement din maini. Drept urmare, am deschis reportofonul si m-am facut comoda pe bancheta din spate.

Acesta este episodul 1:

– Am sa va rog sa mergeti un pic mai incet, ca mi-e frica de viteza.

– Domnisoara, conduc de la 18 ani. Am fost sofer pe TIR, am milioane de kilometri facute in piciorul drept de la degetul mare.  Asta i-am zis-o la un politist.

– Si el ce-a zis?

– Aoleo, mai bine ii dadeam o palma.

– De ce va oprise?

– Sa imi dea amenda.

– Pentru?

– Aaa, daca va spun pentru ce, radeti de mine. Eu am probleme. Daca sunt sofer de la 18 ani, am probleme cu rinichii. Vroiam sa ma duc la toaleta. Eu, ca barbat, unde sa ma duc? La un boschet, la roata la masina? Eram la Unirea si s-a urcat trei femei peste mine. Mi-a zis „Vrem si noi la Colentina, la cap acolo, acolo sa ia lucruri din astea. Si pe drum, nu mai puteam. Si da-i viteza, si baga, baga, baga. Le las pe alea jos. Ma duc si eu ca omu’. Cand vin la masina, politistul, pe capota mea, complecta amenda.  Cheile erau in contact si masina mergea.

Zic: Buna ziua! Ce faceti aici? El, zice „Pai uite asa si asa, amenda”. De ce? Era linie continua, da’ nu se vedea, ca daca o vedeam… Ii zic „Bai, baiatule, esti baiat tanar, stai linistit!”. El, nimic, sa-mi dea amenda. L-am lasat sa imi faca… Uite, asa era. Era soseaua facuta, dar nu era zugravita.

I-am zis: Auzi, bai baiatule, tine minte aicea, la ce spun eu- ce-ai tu in cap, eu am in degetul mic de la picior!